GÜNCEL&YEMEK

GÜNCEL&YEMEK
KÖŞEM

HAKKIMDA

Fotoğrafım
KÖRFEZ/KOCAELİ, MARMARA BÖLGESİ, Türkiye
1964'DE İZMİT'TE DOĞDU.LİSE TAHSİLİNİ İZMİT'TE TAMAMLADI.1984 SENESİNDE EVLENEREK İSTANBUL'A YERLEŞTİ.1986 ve 1988 DE MELİKE VE MERVE DOĞDU.KIZLARI KÜÇÜKKEN ÜNİVERSİTEYİ SOSYOLOJİ EĞİTİMİ ALARAK TAMAMLADI.HALEN İŞLETME OKUMAKTADIR.ÜSKÜDAR,KADIKÖY,KOCAELİ HALK EVLERİNDEN MEFRUŞAT,MİNYATÜR,TAKI TASARIMI,KUMAŞ BOYAMA,GÜMÜŞ KABARTMA ÇALIŞMASI,TAHTA BOYAMA,İNGİLİZCE,BİLGİSAYAR,TÜRK VE OSMANLI MUTFAĞI BÖLÜMLERİNDEN SERTİFİKALAR ALDI.26 YIL SONRA KOCAELİ'NE GERİ DÖNDÜ.BİRÇOK DERGİ VE GAZETELERDE YEMEK REÇETELERİ YAYINLANDI.YEREL KANALDA YEMEK PROGRAMI YAPTI.HALANIN YERİ TÜRK LOKANTASININ KURUCULARINDANDIR.İSTANBUL'DAKİ POLİTİKA ÇALIŞMALARINA KOCAELİ'DE DEVAM ETTİ.DSP'DE İKİ DÖNEM İL BAŞKAN YARDIMCILIĞI,İL VE KURULTAY DELEGELİĞİ,2014 GEBZE BELEDİYE BAŞKAN ADAYLIĞI,KADIN KOLLARI İL BAŞKANLIĞI, 25.VE 26.DÖNEM DSP KOCAELİ 1.SIRA MİLLETVEKİLİ ADAYI, DSP KADIN KOLLARI GENEL BAŞKANI OLDU.MART 2016 TARİHİNDE GÖREVİNDEN VE PARTİSİNDEN İSTİFA ETTİ.THÖKELİ İMRE & ZİRİNYİ İLONA MACAR DOSTLUK DERNEĞİ BAŞKANI.ADD KOCAELİ ŞUBESİ 2. BAŞKANI.HALEN KÖRFEZ İLÇESİNDE İKAMET ETMEKTEDİR.

ÖNSÖZ

MERHABA; SEVGİLİ YEMEK DOSTLARI!
YEMEK YAPMAK BENİM İÇİN ÇOK ÖNEMLİ VE ZEVKLİ BİR UĞRAŞ.TÜRK MUTFAĞININ MUAZZAM BİR MUTFAK OLDUĞUNA İNANANLARDANIM.ASLINI KORUMASI GEREKTİĞİNİ DÜŞÜNÜYOR VE SAVUNUYORUM.DÜNYA MUTFAKLARINI DA BEĞENİYORUM ANCAK ÇOK PRATİK VE UYDURMA REÇETELERE KARŞIYIM.AİLEM SON DERECE FARKLI COĞRAFYALARDAN GELİYOR.BU YÜZDEN FARKLI YÖRELERİN BİR ÇOK YEMEĞİNİ EVİMDE PİŞİRİRİM.BABAM TOKATLI,ANNEM İSTANBULLU.ANNEMİN KÖKENİ EDİRNE,BEN İSE DOĞMA BÜYÜME İZMİTLİYİM. 26 YIL EVLİ OLDUĞUM YILLARDA İSTANBUL'DA İKAMET ETTİM.ESKİ EŞİM URFALIYDI.RAHMETLİ BABAM ASKER OLDUĞU İÇİN 35 YIL TÜRKİYE 'NİN FARKLI BÖLGELERİ VE FARKLI İLLERİNDE AİLEM İKAMET ETMİŞ.KONYA,ERZURUM,ANKARA,İZMİR,KAYSERİ,ESKİŞEHİR,İSTANBUL DOLAYISIYLA RAHMETLİ ANNECİĞİM HER İLDE BİR ÇOK YEMEK REÇETESİ ÖĞRENMİŞ VE BİZİM EVİMİZDE UYGULAMIŞTIR.EVLİLİK HAYATIMDA DA GÜNEYDOĞU YÖRESİ VE URFA MUTFAĞINI YAKINDAN ÖĞRENDİM.
YILLARDAN BERİ DERLEDİĞİM GELENEKSEL DAMAK ZEVKLERİMİZİ ,DÜNYA MUTFAKLARINI VE SON YILLARDA İNTERNET VASITASIYLA ÖĞRENDİĞİM REÇETELERİ SİZLERLE PAYLAŞMAK İSTEDİM.YEMEK SANATINA DAİR EDİNDİĞİM BİLGİLERİ SİZLERLE PAYLAŞMAKTAN BÜYÜK ZEVK DUYACAĞIM.AYRICA BLOĞUMDA GÜNCEL KONULARLA İLGİLİ YAZILARIMI DA PAYLAŞACAĞIM.
SEVGİ VE MUHABBETLE KALINIZ EFENDİM.
16 05 2007

28 Ocak 2016 Perşembe

ERKEK ÇOCUK YETİŞTİRMEK


KADINLAR LÜTFEN DİKKATLE OKUYUNUZ.

Erkek çocuklarınızı yetiştirirken çok dikkat edin... Edin ki, ileride bir kadının canını yakmaya çalışacak bir birey olmasın o da...

1. Erkekliğin bir üstünlük göstergesi olmadığı anlatılmalı.
Erkekliğin bir üstünlük göstergesi olmadığı anlatılmalı.
Daha çocukken, erkekliğin bir üstünlük olduğu lanse ediliyor çocuklara. O bilinçle büyüyorlar. Cinsiyetçiliğin temelleri atılmış oluyor böylece. Kız çocuklarından bir farkı olmadığı öğretilmeli erkek çocuğa; kendini üstün görmemesi aşılanmalı.

2. Kendi başarabileceği bir şeyi başkasından beklememesi bilinci verilmeli.
Kendi başarabileceği bir şeyi başkasından beklememesi bilinci verilmeli.
Yemek yiyorsa, tabağını kendisi kaldırabilmeli. Susadıysa eğer, suyunu kendisinin alabileceği anlatılmalı. Her şeyi başka birinden beklememesi gerektiği öğretilmeli.
Böylece ileride ev içerisinde iş bölümü yapılmasına da zemin hazırlanmış olur.

3. Bir sorununu, tehdit ederek ya da şiddetle çözemeyeceği söylenmeli.
Bir sorununu, tehdit ederek ya da şiddetle çözemeyeceği söylenmeli.
Konuşarak anlaşabilmeli herkesle. Sınırını bilmeli. Gücünün yetmediği şeylerde şiddeti ve tehdit etmeyi bir çözüm aracı olarak görmemeli.

4. Yanlış bir şey yaptığında özür dilemesi gerektiği öğretilmeli.
Yanlış bir şey yaptığında özür dilemesi gerektiği öğretilmeli.
Her insanın hata yapabileceği ama bir özrün çok şeyleri düzeltebileceği anlatılmalı. Özür dilemenin bir zayıflık göstergesi değil de bir cömertlik belirtisi olduğu öğretilmeli.

5. Paranın her kapıyı açmayacağı, maddiyatın çok da önemli bir şey olmadığı bilgisi aşılanmalı.
Paranın her kapıyı açmayacağı, maddiyatın çok da önemli bir şey olmadığı bilgisi aşılanmalı.
Para kazanmanın ve bunu doğru kullanmanın önemi anlatılmalı ama paranın da her şey olmadığı gösterilmeli. Parası olan insanların, parası olmayan insanlardan hiçbir farkı olmadığını bilmeli.

6. Hayvanları sevmesi, onların da bir canlı olduğunu unutmaması gerektiği öğretilmeli.
Hayvanları sevmesi, onların da bir canlı olduğunu unutmaması gerektiği öğretilmeli.
Korkutarak, hayvanları öcü gibi göstererek büyütülmemeli çocuk. Bir kedi gördüğünde kovalamaması, köpeğe taş atmaması gerektiği anlatılmalı.

7. Paylaşmanın bir kayıp olmadığı, aslında paylaşan insanın asıl kazanan olduğu söylenmeli.
Paylaşmanın bir kayıp olmadığı, aslında paylaşan insanın asıl kazanan olduğu söylenmeli.
Oyuncaklarını, yemeğini hatta giysilerini ihtiyacı olan biriyle paylaşmasında bir sorun olmayacağı anlatılmalı.

8. Her isteğinin gerçekleşmesinin imkansız olduğu, bunun için kendisine ve insanlara acı çektirmesinin gereksiz olduğu öğretilmeli.
Her isteğinin gerçekleşmesinin imkansız olduğu, bunun için kendisine ve insanlara acı çektirmesinin gereksiz olduğu öğretilmeli.
Her istediği verilmemeli çocuğa, bazen elinde olmayan şeylerin farkına varması sağlanmalı. Her şeye sahip olabileceğini düşünmemeli.

9. Sahip olduğu şeylere iyi bakması gerektiği, sorumluluğunun onda olduğu bilinci verilmeli.
Sahip olduğu şeylere iyi bakması gerektiği, sorumluluğunun onda olduğu bilinci verilmeli.
Aslında sahip olmanın bir sorumluluk getirdiğini öğrenmeli. Her şeyi har vurup harman savurmamalı.

10. Her kötü anında yanında olamayacağınız gösterilmeli.
Her kötü anında yanında olamayacağınız gösterilmeli.
Her canı yandığında size koşmaması gerektiği, kendi ayakları üstünde de durması gerektiği gösterilebilmeli.

11. Cinsiyetçi ve ırkçı yaklaşımlardan uzak tutulabilmeli.
Cinsiyetçi ve ırkçı yaklaşımlardan uzak tutulabilmeli.
"Sen erkek adamsın, yaparsın", "Kız gibi ağlama yine." gibi terimlerin kullanılmasına izin verilmemeli. Bunların yanlış olduğu anlatılmalı. İnsan olmanın önemi vurgulanmalı.

12. Empati kurabilmesinin gerekli olduğu anlatılmaya çalışılmalı.
Empati kurabilmesinin gerekli olduğu anlatılmaya çalışılmalı.
Kendi başına gelmesini istemediği bir şeyin başkasının da başına gelmesini istememesi gerektiği anlatılmalı. Her zaman karşısındakini de düşünerek hareket etmesi gerektiği, böylece kimseye zarar vermeyeceği gösterilmeli.

13. Ne olursa olsun hiçbir zaman, hiçbir şekilde; bir kadını taciz etmemesi, zarar vermemesi gerektiği ve bunu yapmanın hiçbir bahanesi olamayacağı kesinlikle öğretilmeli...
Ne olursa olsun hiçbir zaman, hiçbir şekilde; bir kadını taciz etmemesi, zarar vermemesi gerektiği ve bunu yapmanın hiçbir bahanesi olamayacağı kesinlikle öğretilmeli...

Çocuklar ne kadar babalarını rol modeli olarak görseler de, sizi dinleyip sizin sözlerinize göre hareket ederler. Bir çocuğa küçükken öğretilen her şey hayatını şekillendirir. Ve bir kadına nasıl davranacağı da ona öğretilenlerle şekillenir...

27 Ocak 2016 Çarşamba

ÜLKEMDE KADIN OLMAK


ÜLKEMDE KADIN OLMAK

İngiltere’de Hyde Park’ta olan olay hukuk tarihine geçmiştir.
ingiliz yargıç, gece yarısı parktan geçen kızı korkutan adama, 7 yıl, 7 gün hapis verince, şaşıran gazeteciler sormuşlar: "adam kıza elini bile süremedi. kaçan kızın çığlıklarına yetişenler de adamı yakaladılar. bu 7 yıl, 7 gün çok değil mi?" yargıcın yanıtı hukuk tarihine geçecek düzeydedir: " kızı korkutmanın karşılığı 7 gündür. 7 yıl, ingiliz kızlarının gece yarısı parkta dolaşma özgürlüklerine saldırmanın cezasıdır."
Amerika'da ise özellikle cinsel istismar suçluları şehirlerde okullardan en az 5 mil uzakta yaşamak zorundalar. Her şehrin polis web sayfasında şehirde oturan tecavüz veya cinsel istismar suçlularının resimleri, isimleri ve açık adresleri listelidir. Pek çok binada ve sitede bu suça karışanlar ev kiralayamazlar.
Bu örneklerle neden söze başladım zira benim ülkemde kadının adı yok.Hala evde oturup çocuk doğurup,büyütülmesinin çığırtkanlığı yapılıyor.Çocuk sayısını nerede ise aile kendisi değil de devleti yönetenler veriyor.4+4+4 sistemiyle kız çocukları imam hatip liselerine yönlendiriliyor.Yüce ATATÜRK’ün yıllarını vererek çağdaş medeniyetler seviyesine ulaştırma çabaları 13 yıl gibi kısa bir sürede yok edildi.
Bağdat caddesinde yaşanan olay insanlık suçudur.Burada sessiz kalanlar yarınlarının aydınlığından bahsedemezler.
Biz kadınlar bunların üstesinden gelmeliyiz.Erkek egemen toplumlarda yönetilmemek için elimizden geleni yapmalıyız.Kadınların sesini her platformda duyurarak sessizlerin sesi olacağız.

Meral UÇARI

DSP Kadın Kolları Genel Başkanı